בית הספר הקהילתי חט"ב א' ע"ש רוגוזין

מיזם "עדים ועדויות"

מיזם "עדים ועדויות" של חטיבה א' רוגוזין

 

החינוך לחשיבה, לשיפוט, להערכה ולהפעלת שיקול דעת תבוני מפתחת את השקפת עולמו של התלמיד.

 

טיפוח החינוך הערכי וקידום ההתפתחות המוסרית של התלמידים היא בבסיס עבודתנו החינוכית. מזה עשר שנים ,ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ,מתקיים בבית הספר רוגוזין, חטיבה א' תהליך למידה ערכי שמטרתו להנציח את השואה ולמגר את הגזענות- מיזם "עדים ועדויות".

 

בשל חשיבות הנושא, ולמען הצלחת המיזם הוקצעה שעת לימוד נוספת בתחום ההיסטוריה לכל שכבת ט'. במסגרת שיעורים אלו נלמד נושא מלחמת העולם השנייה בדגש על השואה.

 

לימוד האירועים ההיסטוריים מזמן דיון בסוגיות משמעותיות כמו: כבוד האדם, קדושת החיים,סובלנות,גזענות ובעיקר הנחלת ערך זיכרון השואה והנצחתה.

 

בנוסף, משתתפים תלמידי השכבה בסדרת הרצאות במכון אייבשיץ ,סדנאות מטעם מדרשת בן גוריון, רואים סרטים בנושא ומבקרים ביד ושם.

 

התלמידים כותבים עבודת חקר בראייה רב תחומית המשלבת בין לימודי ההיסטוריה והספרות. באפשרותם לבחור בין שני מסלולים:

 

מסלול א': בחירת הנושא

 

בחירת הנושא כוללת, חקירת הנושא לעומק בראייה היסטורית תוך התבססות על מקורות מידע . קריאת ספר הקשור לנושא אותו חקרו וכתיבת יומן קריאה על פי ההנחיות שקיבלו בשיעורי ספרות.

 

 

מסלול ב':מפגש עם איש עדות.

 

התלמידים מראיינים "איש עדות"-ניצול שואה ומתעדים את סיפורו.מתוך עדותו הם בוחרים נושא וחוקרים אותו לעומק .השלמת התהליך נעשית בכתיבת סיפור חייו כסיפור קצר בעזרת הכלים אותם רכשו בשיעורי ספרות.

 

תלמידים שיש במשפחתם ניצולים מתעדים את סיפורם.האחרים,מופנים לאנשי עדות תושבי קריית אתא, אנשים יקרים המלווים את בית הספר שנים רבות ומדי שנה מקבלים בחום ובאהבה את תלמידינו ומשתפים אותם בחוויות שעברו בזמן המלחמה. עבורם זאת שליחות.

 

אחדים מאנשי העדות שלקחו חלק במיזם ההנצחה הלכו לעולמם ובשנים האחרונות אנו מצרפים את בני הדור השני לשאת את לפיד הזיכרון.

 

 

לערב "עדים ועדויות"- מפגש קהילתי מרגש ונוגע ללב ,מגיעים אנשי העדות,קרובי משפחה, תלמידים ומורים. התלמידים מציגים את עבודותיהם, ממחיזים ומנציחים את הזיכרונות. אחד מאנשי העדות מספר את סיפורו האישי.

הגדרות כלליות כניסה למערכת