החינוך האישי
בשכבות ז' וח', בכיתות הרגילות הגדולות יש בכל כיתה שתי מחנכות.
עקרונות התכנית של "החינוך האישי"
*הרחבת המפגש הבין אישי בין תלמידים ומחנכים באמצעות פיצול הכיתה לקבוצות
קטנות (15- 20 תלמידים) הנפגשות עם חינוכאי ומפגשים אישים של החינוכאי עם
תלמידיו.
* אחריות החינוכאי למהלך החינוך והלמידה של כל תלמיד, המבוססת על בניית
תכנית עבודה אישית בהתאם לנקודות החוזק שלו.
* גיבוש חברי הקבוצה למתן תמיכה משמעותית לכל תלמיד.
יעדי התכנית:
* פיתוח אקלים חינוכי מיטבי ומיגור האלימות בבית הספר.
* חיזוק תחושת השייכות של התלמיד לכיתתו ולבית ספרו.
* העלאת הישגים לימודיים.
* פיתוח תחומי מצוינות ומעורבות חברתית של כל תלמיד.
* הרחבת תפקיד המחנך והעצמתו.
* מעבר ממורה שמלמד את החומר למורה שמלמד את התלמידים.
* חיזוק הקשר של ההורים עם ביה"ס והגברת מעורבותם בתהליך החינוכי.
הערך המוסף:
תכניות "חינוך אישי" יחד עם "אופק חדש" יוצרות שינוי משמעותי בתרבות הבית ספרית:
* הרחבה והעמקה של הדיאלוג בין המורה לתלמיד באמצעות מפגשי השיח ושיחות
אישיות "אחד על אחד".
* קידום יעדים לימודיים של כל תלמיד באמצעות הוראה פרטנית, אישית
ודיפרנציאלית.
* תרגום ערכים חברתיים הלכה למעשה.
* למידת עמיתים ופיתוח מקצועי במסגרת שעות השהייה.