בית הספר הקהילתי חט"ב א' ע"ש רוגוזין

חגיגה ספרותית בחטיבה א

חגיגה ספרותית בחטיבה א'-תלמידי החטיבה פגשו סופרים ומשוררים

השבוע התקיימה חגיגה ספרותית בבית ספר רוגוזין חטיבה א' בשיתוף עם הספרייה העירונית, בניצוחה של מנהלת הספרייה, סילבי אלמוג . במשך שלושה ימים תלמידי בית הספר נחשפו והכירו שלושה יוצרים שונים ומרתקים. התלמידים הביעו את התרשמותם העמוקה והנאתם הרבה מהשיח הקרוב והנעים עם יוצרים עליהם למדו בכיתות.

 תלמידי שכבת ז', פגשו ביום חמישי את הסופר והמחזאי אתגר קרת, אשר תיאר לתלמידים מאין הוא מלקט את רעיונותיו לסיפוריו, דרבן
אותם לכתוב ואף נתן להם טיפים לכתיבה מוצלחת. תלמיד כתב בעקבות המפגש עם אתגר קרת: "אני רוצה להגיד תודה על הפגישה שחיכיתי לה עוד לפני שבוע. זה היה לי פלוס לשיעור ספרות, מכיוון שהבנתי איך לכתוב סיפור וגם הבנתי שלכתוב זה כמו תחביב, בדומה לכדורגל. מקווה שיהיו לנו עוד מפגשים מעניינים ומרתקים כמו זה."

תלמידי שכבת ח', פגשו את הסופרת דנה אבירם ועסקו בנושא הסכנות ברשתות החברתיות. תלמידה כתבה: "נהנתי מכך שהיא אנרגטית ולא חוזרת על הדברים באופן משעמם. כל משפט אתה לומד משהוא חדש עליה. תלמידה אחרת כתבה: "אני נהנתי מהמפגש עם היוצרת דנה אבירם, מכך שהיא הסבירה לנו איך הילדים שלה עוזרים לה לתקן ולשנות את הסיפורים כדי שיהיו מעניינים יותר." 

 כיתות ט' פגשו את המשורר רוני סומק, למדו על תהליך היצירה, על ההבדלים בין כתיבת סיפורים לשירים. כמו כן, רוני סומק, הסביר עד כמה מקצוע הספרות חשוב להכרת ערכי החברה ולשיפור ההתנהגות האנושית. תלמידה כתבה בעקבות המפגש עם רוני סומק: "הוא בן אדם חכם וצנוע והיה לי כיף לשמוע את
הדברים החכמים שיש לו לומר ואת ההשקפת חיים שלו על החיים." תלמיד נוסף כתב: "נהנתי לשמוע שהוא אמר לנו לא לוותר על הדברים שאנחנו רוצים ואוהבים לעשות ואם אנחנו רוצים לעשות משהו אז לא להתחבא, להתגאות בזה." 

הגדרות כלליות כניסה למערכת