עמוד הבית

כל הדפים

טיול שנתי שיכבה ז' לגליל

טיול שנתי לגליל לשיכבה  ז'

ביום א' 15.5 יצאו כיתות ז' לטיול שנתי בגליל,תלמידי כיתות ז' הגיעו ב-06:30 לבית הספר ויצאו ממנו כעבור שעה לכיוון הגליל.
הנסיעה נמשכה במשך שעה וחצי והגענו לשם בסביבות השעה 9. כאשר הגענו אכלנו את ארוחת הבוקר שלנו.
ביום הראשון הגענו לשיירת יחיעם.
שיירת יחיעם הייתה שיירת אספקה של חטיבת כרמלי במלחמת העצמאות שהותקפה על ידי כנופיות וכפריים ערבים.

לאחר מכן הגענו למערת קשת.
מערת קשת נמצאת ברכס הצפוני של נחל בצת שבגליל המערבי. למרות שמה, כיום אין זו מערה; תהליכים גאולוגים שינו אותה במהלך השנים, תקרתה התמוטטה וכיום היא מהווה מעין קשת גדולת ממדים - ומכאן שמה. צורתה המיוחדת של מערת קשת מושכת אליה תיירים וחובבי סנפלינג רבים.
אחרי זה התקדמנו לנחל שרך-בצת.
נחל בֶּצֶת (בערבית: ואדי כַּרְכָּרָה) הוא מנחלי הגלילהמערבי. הנחל נכנס לשטח מדינת ישראל מלבנון בין היישוביםשתולה לזרעית, ונשפך לים בקרבת ראש הנקרה. ערוץ הנחל עובר בקרבת היישובים שומרה,עראמשה, אילון, אדמית, יערה, מצובה, שלומי ובצת.

חלקו של הנחל שמצפון לקיבוץ אילון זרם בעבר כל ימי השנה ובצידי אפיקו מצויים שרידים רבים של טחנות קמח ומתקנים חקלאים שונים. מימיו של הנחל נאגרו על ידי הקיבוץ לצורכי שתייה והשקיה עד לתחילת שנות אלפיים כאשר התיבשו עיינות כרכרה עקב שאיבת יתר מן האקוויפר.

לאחר שהיינו בנחל בצת הגענו לאחסניית כרי דשא ששם ישנו בלילה,אחרי שהגענו לאחסנייה ואכלנו ארוחת ערב יצאנו לפעילות ערב שייט בחוף לידו בכנרת.

יום למחרת קמנו,אכלנו ארוחת בוקר באכסנייה כרי דשא.
אחרי הארוחת בוקר יצאנו מהאחסניות עם התיקים שלנו ויצאנו לשמורת תל-חי במטולה. שם יש את האנדרטה של הלוחמים בקרב תל-חי.
 הלכנו מעט ברגל,והגענו לנחל הבניאס ,
נחל חרמון המכונה גם בניאס, הוא נחל איתן והוא המזרחי במקורות הירדן. כמות מימיו היא כרבע מכלל מי   נהר הירדן.
יצאנו משמורת הבניאס והמשכנו לשמורת החולה,
שמורת החולה היא שמורת טבע בדרום עמק החולה, אשר הוקמה במהלך ייבוש החולה ובעקבותיו, על מנת לשמר ולשחזר את הסביבה הייחודית של אגם החולה  והביצות שיובשו. השמורה נמצאת מצפון ליסוד המעלה, באזור שבו היה בעבר חלקו הצפון-מערבי של האגם. זוהי שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בישראל, והמאבק הציבורי להקמתה הביא לייסוד     החברה להגנת הטבע.

חזרנו בסביבות השעה 7 בערב ביום שני ה-16.5. הטיול היה מאוד כיף והוא חוויה לכל החיים מחכים כבר לטיול השנתי הבא של כיתה ח' J.