עמוד הבית

כל הדפים

טיול שנתי שיכבה ט' לנגב

טיול השנתי של שיכבה ט' לנגב

בתאריך ה-13.3 , מוקדם בבוקר עלינו לאוטובוס למסע בן 3 ימים ברחבי הנגב.
אחרי נסיעה ארוכה של 3 שעות באוטובוסים הגענו לאתר הסנפיר הגדול. מסלול המלא
היסטוריה, נוף מרהיב, מורשת קרב, הכולל כולל בתוכו עליה לא קלה אל פסגת הר סנפיר. לאחר מכן התקדמנו את חלק קטן מתוך המכתש הגדול, שם חיכו לנו ערימות החול הצבעוני שבמכתש הגדול. לאחר הסנפיר נסענו באוטובוסים לאכסניה , ובערב רקדנו ונהנו בערב DJ .

ביום השני השכמנו בשעה 6:00 בבוקר ויצאנו ברגל למסלול בן 12 ק"מ אל אתר המכתש הגדול . הנוף היה מרהיב, ומזג האוויר היה חם . התחלנו את המסלול בתצפית מרשימה על כל המכתש .
ירדנו  אל תוככי המכתש בסימון שמתחלף לשחור, והגענו איתו עד הכביש.
בסיום המסלול עלינו לתצפית על המנסרה ומשם נסענו אל העיר עבדת . בעיר עבדת, עיר מלאה בתגליות ארכיאולוגיות מימי התקופה הרומית, הכינו לנו צוות המשצי"ם פעילויות מגוונות .ולאחר מכן נסענו לאכסניה. בערב, יצאנו כולנו אל מאהל בדואי, שם אירחו אותנו בדואיים וכיבדו אותנו בארוחת ערב בשרית, מלאה במטעמים.

את היום השלישי והאחרון פתחנו בטיול אל נחל החווארים,
המסלול התחיל במגרש החניה בק"מ ה-
128 בכביש שדה בוקר - מצפה רמון ומיד בתחילתו בור חווארים גדול שנחצב בתוך הסלע ושימש לאגירת מי הגשמים . המשכו של המסלול בתוך תוואי נחל חווארים שחותר לתוך גבעות החוואר שמסביבו ויוצר נוף ייחודי מרהיב ביופיו . בהמשך חולף המסלול ליד מפל - מצידו הדרומי מערבי, על דופנו האנכית של הנחל .
המסלול מסתיים למרגלות הסרפנטינות של כביש מדרשת שדה בוקר-עין עבדת במפגש עם נחל צין . המסלול כולו מדברי וחשוף לשמש ומאפשר הליכה בו גם בלילות ירח .
לנגד עינינו צפינו בנווה מדבר יפיפה, וחיות בר . בסוף המסלול טיפסנו על לכיוון תצפית  שממנה התגלה נוף מרהיב על כל הנחל .